10 تا از مرگبارترین حیوانات برای انسانها که شما نمی خواهید به آنها روبرو شوید!

فکر می کنید ممکن است بدانید 10 کشنده ترین حیوان ممکن است کدام باشند؟ و برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کنند

وقتی به حیوانات مرگبار و خطرناک فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ این احتمالاً شکارچی بزرگ، گوشتخوار و راس مانند شیر، گرگ یا کوسه است؟؟؟

10 نمونه از حیواناتی که برای انسان کشنده هستند؟

1.اسب آبی

اسب آبی که سالانه باعث مرگ 500 نفر می شود (در مقایسه با 22 مورد برای شیرها)، پستانداران خشکی هستند. این به این دلیل است که آنها بسیار تهاجمی و سرزمینی هستند و عادت دارند در قایق ها سوار شوند و آنها را واژگون کنند.

2 .فیل

 

شاید ما فیل ها را موجوداتی ملایم و متفکر تصور کنیم، اما می توانند کشنده نیز باشند. این تا حدی به دلیل بزرگی و وزن آنها به عنوان بزرگترین جانوران خشکی است.

به دلیل از بین رفتن زیستگاه و تجاوز به زمین های کشاورزی به مناطق فیل نشینی، آنها بیشتر و بیشتر با انسان در تماس هستند و این منجر به درگیری شده است

گروه‌هایی از فیل‌ها به مزارع و دهکده‌ها یورش می‌برند و هر انسانی را که در راه باشد زیر پا می‌گذارند. یک ضربه فیل برای کشتن کافی است و سالیانه حدود 500 مرگ از این طریق ایجاد می شود.

3 .تمساح آب شور

 

یکی دیگر از ساکنان آب های کشنده ای که می خواهید از آن اجتناب کنید، تمساح آب شور است. کروکودیل ها به عنوان یک گروه کاملاً کشنده هستند و سالانه حدود 1000 نفر را می کشند، اما به طور کلی به دنبال شکار انسان نیستند و کشتن آنها فرصت طلبانه است.

اما تمساح آب شور یکی از افرادی است که انسان را طعمه می بیند. این حیوان همچنین خشن، سریع و ترسناک است و بزرگترین خزنده و تمساح شناخته شده است. طول نرها به 6 متر و وزن 1300 کیلوگرم می رسد.

هنگام تعقیب طعمه از طریق آب نیز می توانند به سرعت 18 مایل در ساعت برسند. همه اینها با هم به این معنی است که اگر یک کروکودیل آب شور شما را به عنوان طعمه خود انتخاب کرده باشد، بعید است که زنده بماند.

4 .کرم های گرد آسکاریس (جنس آسکاریس)

 

عامل کشنده در اینجا یک انگل است. یعنی حیوانی که روی یا در دیگری (میزبان) زندگی می کند و به آن آسیب می رساند

کرم گرد در اینجا انگل است، نه فقط ناقل، مانند پشه. کرم‌های گرد آسکاریس زمانی منتقل می‌شوند که فرد به‌طور تصادفی تخم‌های خود را بخورد، که متأسفانه معمولاً زمانی است که غذا یا نوشیدنی توسط مدفوع انسان آلوده می‌شود.

کرم ها در روده کوچک ساکن می شوند و از بدن انسان برای زنده ماندن، تغذیه و تولید مثل استفاده می کنند. بیماری ناشی از آن آسکاریازیس نامیده می شود که با تب، درد و تورم شکم و تنگی نفس مشخص می شود و سالانه حدود 2500 نفر را می کشد.

5 .عقرب

 

برخی از کشنده ترین حیوانات آنهایی هستند که زهر می آورند. برخلاف حیوانات سمی که سموم ترشح می‌کنند، حیوانات سمی مستقیماً آن را با استفاده از اعضای خاص بدن از طریق گاز گرفتن یا در این مورد نیش می‌دهند.

عقرب‌ها به همان دلیلی که بسیاری از گونه‌ها زهر تولید می‌کنند، نه برای کشتن انسان‌ها، بلکه برای تسلیم کردن یا کشتن طعمه‌ها. با این حال، سم 25 گونه عقرب می تواند برای انسان ها کشنده باشد، اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که مانع از آن شوید.

نیش اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که عقرب‌ها به طور تصادفی با پاهای برهنه روی آن‌ها قرار می‌گیرند یا زمانی که در کفش افراد پنهان می‌شوند. آنها از آن به عنوان یک مکانیسم دفاعی در برابر له شدن استفاده می کنند، نه به عنوان یک حمله

حدود 2600 مرگ در سال به دلیل نیش عقرب رخ می دهد. کشنده ترین در جهان عقرب سرخ هندی است.

6 .اشکالات قاتل (خانواده Reduviidae)

 

یکی دیگر از حشرات که بیماری و مرگ را از طریق نیش خود منتشر می کند، حشره قاتل است که به درستی نامگذاری شده است. برخی از گونه‌های این «حشره واقعی» آمریکای مرکزی و جنوبی مسئول گسترش بیماری شاگاس، یکی دیگر از بیماری‌های انگلی استوایی هستند که سالانه حدود 10000 نفر را در سراسر جهان می‌کشند.

گونه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند اغلب «حشره‌های بوسیدن» نامیده می‌شوند، زیرا تمایل دارند صورت افراد را هنگام خواب گاز بگیرند. جذاب

یکی از کشنده ترین حشرات جهان معرفی کرده اند.

7 .افعی فلس دار اره ای (Echis carinatus)

 

افعی اره ای سمی از نظر مرگ و میر رکورد مرگبارترین مار جهان را دارد. مارها به طور کلی در فهرست موجودات مرگبار قرار دارند زیرا مارگزیدگی عامل مرگ سالانه 138000 نفر است.

افعی فلس دار اره گونه ای به خصوص تهاجمی است که آن را از مار که در واقع بسیار سمی ترین و در عین حال خجالتی ترین مار است.

ماهیت تهاجمی آن، همراه با سم قوی آن و حضور در مناطق پرجمعیت، افعی اره ای را تبدیل به مار می کند که می ترسید.

8 .حلزون های آب شیرین (کلاس Gastropoda)

این یکی ممکن است شما را شگفت زده کند بیش از 200000 مرگ در سال را می توان به حلزون های آب شیرین نسبت داد. این به این دلیل است که آنها میزبان انگل های کشنده، به ویژه کرم های مسطح انگلی به نام فلوک هستند.

حدود 24000 گونه فلوک وجود دارد و بیشتر آنها انگل مهره داران (مانند ما) و نرم تنان (مانند حلزون ها) هستند.

شیستوزوما نامشخص است که توسط حلزون های آب شیرین منتقل می شود. فلوک ها در داخل حلزون زندگی می کنند و رشد می کنند و سپس در آب رها می شوند. انسان ها از آب شیرین آلوده آلوده می شوند، زیرا فلوک ها به پوست نفوذ می کنند.

این عامل یک بیماری کشنده انسانی به نام شیستوزومیازیس است که به عنوان “تب حلزون” نیز شناخته می شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2000، پس از مالاریا، این دومین بیماری انگلی «ویرانگر اجتماعی-اقتصادی» محسوب می شود و سالانه باعث مرگ 200000 نفر می شود.

9 .انسان (هوموساپینس)

این یک کلیشه است، اما (به غیر از پشه ها) کشنده ترین حیوان خودمان هستیم!

تخمین زده می شود که قتل سالانه 431000 مرگ انسان را به خود اختصاص می دهد که ما را تا حد زیادی کشنده ترین پستانداران می کند. ظرفیت ما برای استفاده از ابزار پیشرفته بالاتر و فراتر از همه حیوانات دیگر، به جهاتی باعث سقوط ما شده است، زیرا منجر به سلاح های پیچیده ای شده است که برای کشتن یکدیگر از آنها استفاده می کنیم.

و این به معنای تأثیر مخربی است که فعالیت های ما بر جهان طبیعی داشته است، که منجر به تغییرات آب و هوایی می شود، که در حال حاضر تخمین زده می شود که سالانه بیش از 150000 مرگ و میر را به همراه داشته باشد

تغییرات آب و هوایی به طرق مختلف بر سلامت و ایمنی انسان تأثیر می گذارد و بر پاکیزگی آب و هوای ما، امنیت غذایی ما و فراوانی بلایای طبیعی تأثیر می گذارد. همچنین می تواند فراوانی بیماری ها از جمله موارد ذکر شده در این لیست مانند مالاریا را افزایش دهد.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که بین سال های 2030 تا 2050 تغییرات آب و هوایی باعث حدود 250000 مرگ بیشتر در سال به دلیل سوء تغذیه و بیماری می شود.

10. پشه ها (خانواده Culicidae)

 

نمونه نهایی یک حیوان بسیار کوچک با تأثیر بسیار بزرگ. از نظر تعداد انسان‌هایی که در هر سال کشته می‌شوند، پشه‌ها با فاصله زیادی رکورد دار هستند و مسئول بین 725000 تا 1000000 مرگ در سال هستند. این بدان معنا نیست که این حشرات کوچک قصد کشتن دارند

پشه‌ها به‌جای کشتن مستقیم، «ناقل‌های بیماری» هستند. این بدان معناست که در جریان تغذیه با خون انسان و حیوان، به طور اتفاقی پاتوژن های عفونی، ناقل باکتری، ویروس و انگل را از فردی به فرد دیگر منتقل می کنند.

بیماری منتقله از پشه با بیشترین تعداد تلفات مالاریا است، یک عفونت انگلی که توسط پشه های ماده آنوفل منتشر می شود. این بیماری آنقدر گسترده و کشنده است که تأثیر زیادی بر تاریخ بشر و حتی تکامل ما داشته است.

 

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا