بازیگران ایرانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند

بازیگران ایرانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، همیشه یک قدم جلوتر از بازیگران دیگر هستند؛ چرا که می‌توانند به زبان اول دنیا صحبت کنند. مسلط بودن به زبان انگلیسی برای بازیگران ایرانی شانس بسیار خوبی است تا در صورت عملکرد درخشان بتوانند در فیلم‌های زبان خارجی هم نقش بازی کنند که رویای هر بازیگر ایرانی است. البته تعدادی از بازیگران ایرانی مثل پیمان معادی در فیلم‌های هالیود هم نقش بازی کرده‌اند که افتخاری برای ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم لیست بازیگران ایرانی که به چند زبان مسلط هستند را به شما معرفی کنیم.

پیمان معادی

آقای پیمان معادی نویسنده، کارگردان و یکی از درخشان‌ترین بازیگران ایرانی است که به زبان انگلیسی تسلط دارد. این بازیگر محبوبمان متولد آمریکاست و از کودکی به زبان انگلیسی صحبت کرده است؛ به همین دلیل شاید حتی انگلیسی را بهتر از فارسی صحبت کند. پیمان معادی متولد 5 تیر 1349 است و هنر بازیگری را از 38 سالگی آغاز کرد و با بازی‌های درخشان خود خیلی زود توجه فیلم‌سازان هالیوودی را به خود جلب کرد. پیمان معادی در چند فیلم انگلیسی مثل Camp X Ray، Last و Knight در کنار بازیگران مطرح دنیا مثل امی کول و مورگان فریمن ایفای نقش کرده است. همچنین پیمان معادی در مینی سریال Criminal Justice یکی از نقش‌های اصلی را داشته است. مسلما تسلط پیمان معادی بازیگر ایرانی به زبان انگلیسی، کلید اصلی موفقیت وی است.

همایون ارشادی

همایون ارشادی از جمله بازیگران مرد ایرانی مسلط به چند زبان خارجی است. آقای همایون ارشادی در سال 1326 متولد شده و فارغ التحصیل رشته معماری از کشور ایتالیا است. ایشان پس از تحصیل در ایتالیا به ایران بازمی‌گردند و پس از آشنایی با تهمینه میلانی و عباس کیارستمی، فعالیت خود در بازیگری را آغاز می‌کند. همایون ارشادی عزیز سال‌هایی را در ایتالیا و کانادا زندگی کرده و به همین دلیل تسلط خوبی به زبان انگلیسی و ایتالیایی دارد. وی همچنین در چند فیلم هالیوودی هم ایفای نقش کرده است.

لیلا حاتمی

از دیگر بازیگران ایرانی مسلط به زبان انگلیسی می‌توان به یکی از بهترین بازیگران سال‌های اخیر سینمای ایران یعنی لیلا حاتمی اشاره کرد. لیلا حاتمی فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه در دانشگاه زوریخ سوئیس است. خانم لیلا حاتمی هنرمند بزرگ کشورمان یکی از داورهای جشنواره کن بوده است که یکی از افتخارهای سینمای ایران به حساب می‌آید. مسلما از دلایل موفقیت‌های بزرگ لیلا حاتمی، تسلط به چند زبان خارجی است. لیلا حاتمی مسلط به 4 زبان خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است که در بین بازیگران ایرانی اولین نفری است که به این تعداد زبان خارجی مسلط است. این بازیگر درخشان پس از موفقیت فیلم جدایی نادر از سیمین، روند محبوبیت جهانی خود را با سرعت بیشتری طی کرد.

 

ریما رامین فر

 

خانم ریما رامین فر بازیگر ایرانی دیگری است که به زبان انگلیسی مسلط است. این هنرمند محبوب تلویزیون ایران در 5 فروردین 1349 به دنیا آمد. خانم رامین فر نقش اول زن در سریال پرطرفدار پایتخت است و پس از موفقیت در این سریال محبوبیت چشم‌گیری کسب کرد. در گوشه‌هایی از این سریال خانم ریما رامین فر به زبان انگلیسی صحبت می‌کند؛ با این که سعی می‌کند با توجه به نقش خود کمی مبتدی حرف بزند، اما گاها به علت مهارت بالای زبان انگلیسی، بسیار مسلط صحبت می‌کند. ریما رامین فر از جمله بازیگران ایرانی مسلط به چند زبان خارجی است. ریما به زبان آلمانی نیز مسلط است.

ترانه علیدوستی

یکی دیگر از بازیگران ایرانی مسلط به انگلیسی، خانم ترانه علیدوستی است که محبوبیت زیادی در سینمای ایران به دست آورده است. ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362، در کنار بازیگری گاها به ترجمه کتاب هم می‌پردازد که تسلط وی به زبان انگلیسی را کاملا نشان می‌دهد. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران نیز بوده است. از آنجایی که مدتی را کنار پدرش در آلمان زندگی کرده، کمی با زبان آلمانی نیز آشنا است.

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی متولد 16 مهر 1358 از جمله بازیگران زن مسلط به زبان انگلیسی است. سحر دولتشاهی علاوه بر فارغ‌التحصیلی در رشته ادبیات نمایشی، لیسانس مترجمی زبان فرانسوی را هم دارد. این بازیگر موفق کشورمان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه تسلط دارد.سحر دولتشاهی بازیگری با استعداد و زیبارو است که با نقش‌های درخشان خود، سطح فیلم و سریال‌هایی را که در آن بازی کرده، بالا برده است.

مهناز افشار

مهناز افشار از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است. بازی‌های درخشان او در فیلم‌های متعدد باعث شده این بازیگر مطرح طرفداران زیادی بین مردم کشورمان داشته باشد. مهناز افشار متولد 21 خرداد 1356 است. این بازیگر پرطرفدار ایرانی کاملا به زبان انگلیسی مسلط است و مدتی است در خارج از کشور زندگی می‌کند. مسلما تسلط مهناز افشار به زبان انگلیسی باعث راحت‌تر زندگی کردن وی در خارج از کشور شده است.

پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ در تاریخ 4 تیر 1356 در تهران متولد شد. مادر پوریا پورسرخ معلم زبان انگلیسی است. این مورد باعث می‌شود که خود پوریا هم از بچگی با زبان انگلیسی آشنا شود. به همین دلیل پوریا پورسرخ از بازیگران مرد ایرانی مسلط به زبان انگلیسی است و می‌تواند به راحتی انگلیسی صحبت کند. پوریا از محبوب‌ترین بازیگران مرد ایران به حساب می‌آید که سال‌ها در تلویزیون و سینمای ایران در حال درخشیدن است.

الناز شاکردوست

یکی از بازیگران زن خوش چهره و با استعداد کشورمان خانم الناز شاکردوست است. الناز شاکردوست متولد 7 تیر 1367،از دیگر بازیگران خانم مسلط به زبان انگلیسی است. وی مدتی را در لندن اقامت داشت و در آنجا زبان خود را حسابی تقویت کرد. به همین دلیل به راحتی می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند.

بهرام رادان

نمی‌شود اهل فیلم و سریال باشید و نام بهرام رادان بازیگر و کارگردان مطرح ایرانی را نشنیده باشید. بهرام رادان از بازیگران مرد مسلط به زبان انگلیسی است که شایعه شده است در کانادا اقامت دارد. مسلما برای هنرمندانی مثل بهرام رادان، تسلط به زبان انگلیسی نباید خیلی دور از ذهن باشد .

رامین ناصر نصیر

رامین ناصر نصیر از بازیگران باسابقه‌ی تلویزیون و سینمای ایران است. آقای رامین ناصر نصیر در 11 بهمن 1354 متولد شد. فارغ‌التحصیل رشته تدوین از پردیس هنر دانشگاه تهران است. این بازیگر با تجربه در کنار بازی‌های درخشان خود به ترجمه کتاب‌های انگلیسی و اسپانیایی نیز پرداخته است. آقای ناصر نصیر از جمله بازیگران مسلط به چند زبان خارجی است. وی با زبان‌های ایتالیایی و فرانسوی هم آشناست.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی در 4 تیر 1351 به دنیا آمد و از جمله بازیگران ایرانی مسلط به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. هدیه تهرانی به علت چهره‌ی زیبای خود و استعدادی که داشت در سال 1375 نظر مسعود کیمیایی را به خود جلب و اولین فعالیت‌های خود را در سینمای ایران آغاز کرد.

نیکی کریمی

نیکی کریمی یکی از هنرمندانی است که علاوه بر بازیگری به ترجمه کتاب هم می‌پردازد. این بازیگر محبوب و باسابقه سینمای ایران زاده‌ی 19 آبان 1350 است. یکی از ترجمه‌های معروف او زندگینامه مارلون براندو با عنوان “آوازهایی که مادرم به من آموخت” است که تسلط این بازیگر محبوب ایرانی به زبان انگلیسی را کاملا نشان می‌دهد. نیکی کریمی مدتی دانشجوی رشته طراحی لباس در آمریکا نیز بوده است .

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از جمله بازیگران محبوب ایرانی مسلط به زبان انگلیسی است. آقای پیروزفر هم در دسته‌ی بازیگران باسابقه سینما و تلویزیون ایران به حساب می‌آید. این بازیگر پرطرفدار که اخیرا برای سریال یاغی هم ایفای نقش کرده، توجه طرفداران فیلم و سریال زیادی را به خود جلب کرده است.

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی بازیگر فوق‌العاده محبوب ایرانی است که علاوه بر فعالیت در سینما به کارهای خیریه و کمک به افراد نیازمند شهرت دارد. این بازیگر محبوب که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد، نماینده ایران در سازمان جهانی یونیسف است.

لیست کامل بازیگران مسلط به زبان انگلیسی

نگار جواهریان

محمدرضا گلزار

شهاب حسینی

اشکان خطیبی

مهتاب کرامتی

پیمان معادی

لیلا حاتمی

ریما رامین فر

همایون ارشادی

نیکی کریمی

ترانه علیدوستی

الناز شاکردوست

رامین ناصر نصیر

هدیه تهرانی

سحر دولتشاهی

پارسا پیروزفر

بهرام رادان

نمایش کامل خبر

2 دیدگاه

  1. اگر تسلط بقیه هم مثل تسلط لیلا حاتمی باشه که تو آلمان میخواست انگلیسی صحبت کنه و نتونست چهارتا کلمه را درست بگه و مضحکه خاص و عام شد که باید گفت فاجعه است.
    فقط پیروز فر انگلیسی بلده اونم نه در حد تسلط کامل. یا پیمان معادی که اصلا بحثش جداست چون متولد آمریکاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا