خودرو آواتار 12 ؛ شاهکاری که توسط یک ایرانی طراحی شد

دیجیاتو: برند جدید آواتار که حاصل همکاری چند شرکت بزرگ چینی است، خود را برای معرفی محصول جدید آماده می کند. این خودروی الکتریکی آواتار 12 نام دارد و در رده سدان های فول سایز قرار می گیرد.

نسخه جدید چینی توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و از نظر مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف جذابیت های آواتار 12 همین بس که موتور آن 578 اسب بخار قدرت تولید می کند!

شاید بدانید که برند آواتار حاصل همکاری چانگان با هواوی و شرکت باتری CATL است. این برند چند ماه پیش با رونمایی از کراس اوور زیبای آواتار 11 وارد عرصه خودروسازی شد. سدان آواتار 12 هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده و مشخصات آن از طریق سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز کرده است.

طراحی آواتار 12

سدان آواتار 12 از نظر طراحی شباهت زیادی به برادر کراس اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی روان است و خطوط و زوایای تیز ندارد. چراغ های این خودرو نیز مانند آواتار 11 ساختار بسیار باریکی دارند. سپر نیز حالتی اسپرت دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است. تصاویر اولیه نشان می دهد که در آواتار 12 هیچ آینه جانبی رایجی وجود ندارد و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند.

آواتار 12 دارای طراحی پویا و جذاب در نمای عقب است. مانند نمای جلو، نورها در این نما بسیار باریک هستند. سپر عقب متورم و پف کرده به نظر می رسد. روی تنه قسمتی وجود دارد که به نظر می رسد محل باله متحرک باشد.

ابعاد و وزن آواتار 12

از نظر ابعاد باید گفت که سدان برقی آواتار 12 دارای طول 5020 میلی متر و عرض 1999 میلی متر است. ارتفاع آن 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 3020 میلی متر است. بد نیست بدانید که با این ابعاد، آواتار 12 از ب ام و سری 5 بزرگتر است اما در مقایسه با سری 7 کوتاهتر است.

12 با توجه به اندازه بزرگ و درایو الکتریکی آن یک وسیله نقلیه سنگین محسوب می شود. در نسخه دیفرانسیل عقب این سدان لیفت بک 2180 کیلوگرم وزن دارد. در نسخه چهار چرخ محرک این رقم به 2300 کیلوگرم می رسد.

مشخصات فنی

آواتار 12 با دو موتور روانه بازار خواهد شد. در نسخه تک دیفرانسیل، موتور الکتریکی روی محور عقب وظیفه تامین برق را بر عهده دارد. این موتور که ساخت هواوی است 313 اسب بخار قدرت تولید می کند. در نسخه دو چرخ محرک موتور دیگری به محور جلو اضافه شده است. مجموع قدرت موتور در این نسخه به 578 اسب بخار می رسد. این موتور دو موتوره قبلاً متعلق به کراس اوور آواتار 11 است.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری آواتار 12 در دست نیست، اما به احتمال زیاد از همان باتری های استفاده شده در کراس اوور 11 در این خودرو استفاده خواهد شد. اگر این پیش بینی درست باشد، مشتریان می توانند بین دو بسته 90.4 و 116.8 کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند. این باتری ها از نوع NMC و تولید شرکت CATL می باشد.

گفتنی است برند آواتار در سال ۲۰۱۸ توسط دو شرکت چانگان و نیو تاسیس شد. پس از مدتی شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از این پروژه مشترک انصراف داد. در نتیجه، چانگان به دنبال همکاری با سایر شرکت های بزرگ چینی بود. در حال حاضر 40.99 درصد از سهم این برند جدید متعلق به چانگان و 17.1 درصد متعلق به CATL است. بقیه سهم متعلق به چند سرمایه گذار بزرگ دیگر است. اگرچه نام هواوی در بین سرمایه گذاران به چشم نمی خورد، اما این شرکت تامین کننده اصلی نرم افزار، موتورهای الکتریکی و برخی قطعات مهم دیگر است.

آواتار 12 پس از ورود به بازار باید با رقبای قدرتمندی مانند New ET7 و Zeker 001 رقابت کند.در حال حاضر کراس اوور 11 با استقبال خوبی مواجه شده و آمار فروش آن از زمان معرفی به 10755 دستگاه می رسد.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا