علی‌اکبری و قرار یک دعوای هولناک در قفس

به نقل از ورزش سه ، امیر علی اکبری خودش هم اعتراف می کند که شاید اگر ده سال دیگر هم در تیم ملی کشتی می ماند، نمی توانست اینقدر از نظر ورزشی و مالی پیشرفت کند و نامش بر سر زبان ها بیفتد. جدایی این پسر سنگین وزن فرنگی کار از کشتی، یک توفیق اجباری بود که مسیر زندگی ورزشی امیر علی اکبری را تغییر داد.

امیر حالا در آستانه یک نبرد سرنوشت ساز قرار دارد. او صبح شنبه در بانکوک مقابل یک فایتر کانادایی قرار می گیرد که در سازمان وان چمپیونشیپ تنها یک شکست را در کارنامه داشته. البته که فایتر ایرانی هم بعد از شروع ناامید کننده خود در این سازمان، در یک سال اخیر توانسته نشانه هایی از روزهای اوج خود را در قفس به نمایش بگذارد.

این مبارزه روی رینگ برگزار خواهد شد و به گفته مربی امیر علی اکبری، این موضوع به ضرر او است. از آنجایی که شگرد امیر اجرای فنون کشتی و گیر انداختن حریف از گوشه ای از قفس است، حالا باید به یاد اولین مبارزه های خود در MMA بار دیگر علی اکبری همچون یک بوکسور روی رینگ برود.

1896049

خودش می گوید 6 ماهی است که به صورت جدی برای این مبارزه تمرین می کند. البته فقط 40 روز است که نام حریف خود را می داند و روی نقاط ضعف و قوت «داستین جیسون» کار می کند.

در طبقه دوم باشگاهی نزدیک به دانشگاه علوم و تحقیقات، امیر علی اکبری فضایی را همچون قفس‌های مربوط به مبارزه های MMA برای خودش شبیه سازی کرده و روی دیوارهای آن عکس هایی از خودش و محمدعلی کلی دیده می شود.

علیرضا استکی سرمربی سابق تیم ملی بوکس که به گفته خیلی از کارشناسان با بازگشتش کنار علی اکبری باعث پیشرفت او شده، در کنار یک مربی بدنساز، امیر علی اکبری را برای این مبارزه دشوار آماده می‌کنند. بدن خوش فرم و تراشیده امیر نشان می‌دهد که از نظر بدنی آماده نبرد است. مربی اش هم از پیشرفت او در بوکس می‌گوید و کاملا خوش بینانه نسبت به این مبارزه صحبت می‌کند.

در صحبت‌های امیر علی اکبری حتی تا حدودی اطمینان از این برد هم دیده می‌شود: “قبلا با این فایتر کانادایی کری داشتیم. وقتی پایم به بانکوک برسد، دعوا شروع می‌شود.”

1896050

بیشتر از «داستین جیسون»، علی اکبری به هدف بعدی خود فکر می‌کند: شکست دادن و انتقام از مالیخین. این فایتر روس که در اوایل حضور علی اکبری در سازمان وان چمپیونشیپ توانست او را شکست دهد، حالا مدعی اصلی کمربند قهرمانی است. اما علی اکبری می‌گوید بعد از شکست دادن فایتر کانادایی به سراغ او خواهد رفت تا علاوه بر انتقام گرفتن از مالیخین، اولین کمربند قهرمانی خود را در MMA تصاحب کند.
حالا چند ساعتی بیشتر به پرواز نمانده. امیر علی اکبری می‌خواهد به کشوری برود که برایش تداعی کننده خاطرات جالبی از آغاز کارش در MMA بوده. وقتی این پسر سنگین وزن فرنگی کار تصمیم گرفت وارد این رشته شود، چند وقتی را به تایلند رفت تا آنجا تمریناتش را در رشته ای که آن موقع خیلی بیشتر از حالا برای ایرانی ها ناشناخته بود، سپری کند.

امیر علی اکبری با همان ادبیات خاص خود که کمی هم نشات گرفته از کری خوانی‌های موجود در MMA است، به ما وعده می‌دهد شنبه صبح دستش به عنوان فرد پیروز بالا می‌رود و دست پر به ایران بازخواهد گشت.

1896051
1896052

عكس ها: اميرحسين خيرخواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

This will close in 0 seconds