باشکوه ترین تشییع سلبریتی‌های ایرانی نصیب این افراد شد!…

🔹
باشکوه‌ترین تشییع سلبریتی‌های ایرانی نصیب این افراد شد.
.
بدرقه هنرمندان، ورزشکاران و به‌طور کلی چهره‌ها و به زبان امروز، سلبریتی و آخرین وداع با آنان همواره یکی از شلوغ‌ترین شمایل خاکسپاری‌ها را شکل داده است.
.
اگر به حافظه تاریخی و تقویمی خود رجوع کنیم دست‌کم چند تشییع جنازه و مراسم خاکسپاری را به ‌یاد می‌آوریم که ماندگار شدند و در ذهن‌ها و زبان‌ها ماندند. این فهرست مربوط به سلبریتی‌هاست و شامل چهره‌های سیاسی نمی‌شود.
.
تشییع پیکر مرتضی پاشایی خواننده پاپ که در یک اتفاق باورنکردنی به یک پدیده اجتماعی تبدیل و تا جایی که همایشی برای تحلیل آن برگزار شد! مراسم تشییع پاشایی در ۲۵ آبان ۱۳۹۳ چنان با حضور مردم همراه شد که ترافیک ناشی از آن، بخشی از رفت و آمد در قلب تهران را برای ساعاتی مختل کرد!
.
تشییع جنازه غلامرضا تختی در ۱۷ دی ماه سال ۴۶ در هتل آتلانتیک تهرانی یکی از باشکوه‌‎ترین مراسم‌هایی بود که توسط مردم برگزار شد و نشانگر علاقه آن‌ها به اسطوره‌ای بود که برایشان نماد مردمی ‌بودن داشت. تشییع پیکر تختی تا چند دهه بعد از مرگ او همچنان ابهامات بسیاری را به همراه داشت و شایعه به قتل رسیدن تختی سال‌ها بر سر زبان‌ها بود.
.
فروغ فرخزاد شاعر نامدار ایرانی در ۲۴ بهمن سال ۴۵ در اثر یک تصادف دیده از جهان فروبست. مراسم خاکسپاری فروغ فرخزاد در گورستان ظهیرالدوله تهران با حضور شماری از بزرگان عرصه فرهنگ و ادب در روز ۲۶ بهمن انجام شد. ارتباط عاشقانه فروغ با ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلم‌ساز سرشناس از حواشی داغ پیرامون این بانوی شاعر بود.
.
مراسم تشییع غلامحسین بنان، چهره پرآوازه آواز ایرانی در ۸ اسفند ۱۳۶۴ هم در خاطره‌ها مانده است. در اوج دوران جنگ، مرگ او بازتاب چندانی در رسانه‌ها نیافت، اما حضور اکثر بزرگان فرهنگ کشور در مراسم تشییع او و آواز مشهور شجریان بر سر مزارش، در حافظه فرهنگی کشور ثبت شده است.
.
پیکر استاد محمدرضا شجریان ۱۹ مهر ۱۳۹۹ به مشهد بازگشت و در توس و در جوار آرامگاه فردوسی بزرگ و اخوان ثالث به خاک سپرده شد.مسیر ورودی شهر توس به تصاویری از نغمه‌خوان ربنا مزین شده بود و در جلوخان آرامگاه فردوسی تصاویر مختلفی از استاد شجریان نصب شده بود.از بلندگوهای محوطه آوازهای وی پخش می‌شد و مانیتورهایی که به منظور پخش مستقیم مراسم تعبیه شده بود، تصاویر استاد را به نمایش می‌گذاشت. حضور پررنگ مردم با توجه به شیوع کرونا قابل توجه بود. شجریان با دست نوشته‌هایی بر دست همچون صدایت هیچ‌وقت از دهان نمی‌افتد، شجریان زنده است، در خاک آرام گرفت.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا