شکست سپاهان مقابل الاتحاد/ باخت پشت باخت سپاهان

دیدار تیم های الاتحاد ، سپاهان با برتری ۲-۱ سعودی ها به پایان رسید.

یک کارشناس فوتبال می‌گوید سپاهان آبرومندانه بازی کرد و شکست این تیم بی‌رحمی فوتبال بود.

 سپاهان در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خانه الاتحاد به مصاف این تیم رفت که این دیدار با برتری ۲ بر یک نماینده عربستان به پایان رسید. سپاهان با وجود شکست با ۱۰ امتیاز در نزدیکی صعود به مرحله بعد قرار دارد. تکلیف صعود نمایندگان ایران فردا پس از پایان مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست سپاهان مقابل الاتحاد اظهار کرد: این شکست از بی‌رحمی‌ فوتبال است. سپاهان در همه زمینه‌ها از حریف بهتر بود و روی دو توپ اتفاقی گل دریافت کرد. امروز همه چیز در سپاهان خوب بود و تنها نکته و مشکل این بود که سپاهان در توپ رسانی به خط حمله خوب کار نکرد. آن‌ها تیم حریف را کنترل کردند و روند خوبی هم از خود به نمایش گذاشتند.

بی‌تجربگی جوانان سپاهان

او درباره گل‌هایی که سپاهان دریافت کرد، عنوان کرد: بی‌تجربگی جوانان سپاهان تاثیرگذار بود. حذف شدن قربانی روی گل دوم و جدا شدن او باعث گل دوم تیم الاتحاد. قربانی بی‌تجربه بود و شاید اگر آریا هم عقب‌تر بود این صحنه و آن پاس فوق العاده حمدالله اتفاق نمی‌افتاد. سپاهان ضرر جوانی بازیکنانش را می‌دهد اما آن‌ها را به بازیکن بزرگ تبدیل می‌کنند. البته پیام نیازمند آن پیامی‌ که می‌شناسیم نبود. جای گیری پیام روی گل اول خوب نبود و در گل دوم هم می‌توانست آن توپ را مهار کند.

این پیشکسوت فوتبال درباره تاکتیک مورایس در این دیدار بیان کرد: مورایس جای رامین رضاییان و آریا یوسفی را با هم عوض کرد و همین مساله آنالیز الاتحاد را به اشتباه انداخت. کنترل فضای پشت سر رامین رضاییان هدف مورایس بود که در این مساله موفق بودند. سیاست سپاهان در این دیدار کارساز بود اما اشتباهات بازیکنان جوان باعث ضررشان شد.

بازی آبرومندانه تیم مورایس مقابل الاتحاد

او درباره عملکرد نیمه دوم سپاهان گفت: سپاهان در نیمه دوم فوق العاده بود و تیم برتر میدان بود. آن‌ها یک فوتبال رو به جلو ارائه دادند و اصلا مستحق باخت نبودند. البته بازیکنی مثل فابینیو بازی سپاهان را کنترل کرد و ‌هافبک‌ها نتوانست پاس در عمق بدهد. به همین دلیل خط حمله خوب تغذیه نشد. سپاهان در این دیدار به هافبک طراح نیاز داشت. البته آن‌ها سه گل دیگر هم می‌توانستند بزنند اما فرصت‌ها را از دست دادند.

یاوری اضافه کرد:‌ با این حال چیزی از فوتبال سپاهان کم نمی‌شود. آن‌ها آبرومندانه مقابل الاتحاد بازی کردند. غیبت‌هادی محمدی و حسین نژاد هم در این دیدار تاثیرگذار بود. مخصوصا این که سپاهان تازه زوج خوب محمدی و دانشگر را پیدا کرده بود. محمدی با این تجربه نباید اینگونه برخورد می‌کرد که محروم شود. حضور حسین‌تژاد با آن خلاقیت خیلی هم می‌توانست کمک کند. سپاهان امروز خوب بود اما با حضور این دو بازیکن تیم بهتری هم می‌شد.

منبع: ایسنا

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا