ویدیویی از مرسدس بنز ميباخ ۲۰۲۴ مدل اس ۶۸۰ ورژن ۱۲ شگفت انگیز است!

اخیرا مرسدس با انتشار تصاویر رسمی، پیش‌نمایشی از مایباخ S680 دوازده سیلندر ارائه کرد اما حالا این پرچم‌دار خانوادهٔ S کلاس به‌طور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. همان‌طور که انتظار داشتیم، زیر کاپوت S680 همان نیروگاه آشنای ۶ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است اما حالا میدانیم که این موتور ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانهٔ دوازده سیلندر S680 به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و برای اولین بار در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic قرار گرفته است. به لطف این ترکیب، رقیب مستقیم بنتلی فلاینگ اسپار و رولزرویس گوست ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سامانهٔ چهارچرخ محرک S680 اما عقب محور بوده و ۶۹ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. این سدان عظیم همچنین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده تا به بهبود قدرت مانور آن کمک کند. این ماشین در ظاهر هیچ تفاوتی با مایباخ ضعیف‌تر S580 ندارد و صرفاً نشان‌های V12 روی گلگیرهای جلو نشان می‌دهند که یک نیروگاه دوازده سیلندر زیر کاپوت پنهان شده است.

 

 

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا