عکس العمل علم الهدی به فساد بزرگ چای دبش

امام‌جمعه مشهد، مبارزه مسئولان با فساد را یکی از امتیازات و مسئولیت‌های نهاد‌های حکومتی دانست و گفت: در این شرایط، رسانه معاند در تریبون خود مدام تلاش می‌کند به مردم القا کند که در کشور ما دزدی می‌شود، اما برای ما امیدوارکننده است که مسئولان ما فساد را کشف و اموال را ضبط می‌کنند تا حق مردم دوباره به بیت‌المال بازگردد.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور غیرتمندانه مردم در اجتماع باشکوه فاطمیه اظهار کرد: فاطمیه امسال ما در مشهد واقعاً با سال‌های قبل قابل‌مقایسه نبود. از خدا می‌خواهیم مردم مشهد از دست توانمند امیرالمؤمنین (ع)، مزد عشق و ارادت خود به صدیقه اطهر (س) را بگیرند. این عزاداری‌ها هم تداوم مقاومت جانانه‌ای است که شما مردم در ۴۵ سال اخیر در پیش گرفته‌اید و پرچمی را بر دستان خود بلند کرده‌اید حتی اگر به قیمت تقدیم جوانان برومندان به اسلام تمام شود.

وی افزود: آن‌چه مهم است، این است که برای حفاظت از این اسلام و نظام و انقلاب، مردم باید مطالبه‌گری را در هر حال دنبال کنند. مطالبه‌گری بالاترین نقطه احساس شما به اسلام و انقلاب است. بزرگ‌ترین امتیازی هم که در این نظام وجود دارد، این بود که انقلاب اسلامی و نهضت امام (ره) توانست یک ملت تسلیم در برابر استعمار و استکبار را به یک ملت تصمیم گیر و تصمیم‌ساز در همه عرصه‌ها تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب، سرنوشت مردم ما تسلیم یک عده دزد چپاول‎گر نظام ستم‌شاهی بود، اما نهضت امام (ره) کاری کرد تا مردم به میدان بیایند و در همه حوزه‌ها مطالبه‌گری کنند. در شرع مقدس هم امربه‌معروف در کنار نهی از منکر آمده تا راه مقابله با فساد به‌عنوان یک حرکت خیر با نهی از منکر همراه شود. مطالبه هم باید همین‌طور باشد. مطالبه‌گری خوب است، اما به شرطی که به همراه ایراد و انتقاد، راه درست و خیر را هم به مسئول نشان بدهد. مطالبه‌گری ما نباید به دشمن جسارت بدهد و رسانه‌های معاند را در تخریب نظام تقویت کند.

وی ادامه داد: این یک انتقاد درون خانواده است؛ همان‌طور که ممکن است فرزندان از پدر و مادر خانواده مطالبه‌ای داشته باشند، اما همین فرزندان در هیچ شرایط اجازه نمی‌دهند بدخواه خانواده بر والدین تسلط پیدا کند. این را بدانید، حرف دشمن مطالبه نیست. جریان وابسته به استکبار، تخریب خود را در لفافه مطالبه پنهان می‌کند تا به ناامیدی دامن بزند. در این شرایط، مردم باید عملکرد قوای سه‌گانه و نهاد‌های حاکمیتی را رصد و دنبال کنند، ایرادات را ببینند و آن را گوشزد کنند، اما این مطالبه باید با ارائه راهکار و راه چاره همراه باشد تا کسی با جریان مأیوس کردن مردم هم‌صدا نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترویج ناامیدی و تخریب روحیه خودباوری، مهم‌ترین راهبرد دشمنان ملت ایران است، تصریح کرد: برادران و خواهران، عزیزان من، دشمنان این ملت همیشه به دنبال ناامیدکردن مردم بوده‌اند. از زمانی که نفت به‌عنوان ثروت ملی ما در انحصار سرمایه‌های بومی کشور قرار گرفت و بساط استعمار انگلیس از کشور برچیده شد، انگلیسی‌ها می‌گفتند شما مگر می‌توانید این نفت را استخراج، پالایش و صادر کنید؟ زمانی که ملت ما انقلاب کرد، گفتند شما مگر می‌توانید وابسته‌ترین حکومت به آمریکا در این منطقه را بیرون کنید؟ زمانی که ملت ما در دفاع مقدس قصد مقابله و جنگ گرفت، دوباره گفتند مگر می‌توانید از عهده مقابله با صدام و ائتلاف جهانی حامیانش بربیایید؟

وی تأکید کرد: البته شما دیدید که عاقبت همه این تلاش‌ها چه شد و ملت ما نفت خود را ملی کرد، انقلاب کرد، دشمن متجاوز را به عقب راند و تا به امروز، در تمام عرصه‌هایی که دشمنان ما را به تمسخر می‌گرفتند و خودکفایی در آن را خارج از توان ما می‌دانستند، به تولید ملی و پیشرفت رسیده‌ایم.

امام‌جمعه مشهد، مبارزه مسئولان با فساد را یکی از امتیازات و مسئولیت‌های نهاد‌های حکومتی دانست و گفت: در این شرایط، رسانه معاند در تریبون خود مدام تلاش می‌کند به مردم القا کند که در کشور ما دزدی می‌شود، اما برای ما امیدوارکننده است که مسئولان ما فساد را کشف و اموال را ضبط می‌کنند تا حق مردم دوباره به بیت‌المال بازگردد. ویژگی مسئولان ما این است که دزد را شناسایی می‌کنند، او را به عدالت می‌سپارند و اموال سرقت‎شده مردم را بازپس می‌گیرند. این مایه امیدواری است که دشمن تلاش می‎کند حتی این‎ها را به عوامل ناامیدکننده برای مردم ما تبدیل کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه اعتماد به وعده خدا و تکیه بر اراده الهی، مهم‌ترین دستاورد معنوی انقلاب اسلامی و فرهنگ ملت ایران است، اظهار کرد: ما امروز نتایج صدور مبانی فکری انقلاب اسلامی در منطقه را مشاهده می‌کنیم. اینکه یک گروه چریکی با حاکمیت نامشروعی که ادعای دراختیار داشتن چهارمین قدرت نظامی برتر منطقه را داشت، در سرزمین فلسطین درگیر شد و تاکنون فقط با اتکا به قدرت خدا در مقاومت مشروع و مقدس خود پیروز بوده است. آن‌هایی که زمانی ادعای نابودی کامل حماس و آزادی کامل گروگان‎هایشان را داشتند، امروز در میدان تلفات می‌دهند و دست به عقب‌نشینی می‌زنند و در پشت پرده هم در تلاش هستند تا مذاکرات تبادل اسرا را به پیش ببرند. این نشانه فتح آشکار حق و ثمربخش بودن اعتماد به وعده الهی است.

 

 

منبع: تسنیم

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا