صدای ماندگار ایران «ناصر طهماسب» درگذشت

طبق اعلامیه انجمن گویندگان، استاد طهماسب روز گذشته بر اثر سکته مغزی از دنیا رفته و خاکسپاری او نیز امروز شنبه دوم دی ماه با حضور اعضای خانواده در قطعه ۲۵۰ بهشت‌زهرا برگزار شده است.

گفته می‌شود خانواده مرحوم طهماسب تمایلی به رسانه‌ای‌شدن خبر بیماری و درگذشت وی نداشته‌اند و به همین خاطر مراسم خاکسپاری او در سکوت خبری برگزار شده است.

ناصر طهماسب متولد ۱۳۱۸ در تهران، فعالیت خود را به عنوان دوبلور قبل از انقلاب اسلامی شروع کرد و سپس سرپرست گویندگان و مدیر دوبلاژ شد.

طهماسب در یک خانواده پرجمعیت با ۸ خواهر و برادر در خیابان عباسی بزرگ شد، وی برادر بزرگتر ایرج طهماسب مجری معروف برنامه کلاه قرمزی می‌باشد.

صدای او در سریال هزار دستان بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در نقش علی نصیریان بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اما بیشتر شهرت او در سال ۱۳۷۱ با سریال ارتش سری بود. صدای وی در نقش فرمانده کسلر ارتش سری و کارتون یوگی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مرحوم طهماسب در سال ۱۳۶۳ اولین بار، بازیگری را در فیلم راه دوم تجربه کرد، او سپس سال ۸۵ در سریال مرگ تدریجی یک رویا برای تلویزیون بازی کرد. هنرنمایی در سریال کلانتر ۳ در سال ۸۸ و فیلم من مادر هستم سال ۸۹ به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله فعالیت‌های بازیگری اش می‌باشد.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا