جنگ جهانی سوم در راه است/آلمان و یمن رسما با هم درگیر شدند!

خبرگزاری «دی. پی. ای» آلمان به نقل از منابعی نوشت اولین بار ناوچه «هسن»، متعلق به نیروی دریایی این کشور که در چارچوب یک هیات نیرو‌های دریایی اتحادیه اروپا به بهانه «محافظت از کشتی‌رانی» در دریای سرخ استقرار یافته در اقدامات ائتلاف متجاوز غربی تحت رهبری آمریکا و انگلیس علیه یمن مشارکت کرده است.

منابع مورد استناد این خبرگزاری مدعی شدند این ناوچه آلمانی آنچه که «حمله شبه نظامیان حوثی یمن» (انصارالله) خوانده را دفع کرده است. این منابع ادعا کردند این شناور نیروی دریایی آلمان عصر سه‌شنبه «با ۲ هدف دشمن مقابله کرده است».

برخی رسانه‌ها می‌گویند ارتش یمن قصد داشته با ۲ پهپاد این ناوچه را هدف قرار دهد. این خبرگزاری آلمانی همچنین نوشت این اتفاق «اولین مداخله نیرو‌های دریای آلمان با تسلیحات جنگی که استقرار آن‌ها از روز جمعه (در دریای سرخ) آغاز شد است».

همچنین این رسانه آلمانی نوشت که این «یکی از خطرناک‌ترین ماموریت‌های نیرو‌های مسلح آلمان در چند دهه اخیر است».

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی چند روز اخیر به حملاتشان به مواضع ارتش یمن ادامه داده‌اند. ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

با اعزام ناوگان نظامی آمریکا و متحدانش به آب‌های دریای سرخ در دی ماه و موج حملات هوایی و دریایی به یمن طی یک ماه گذشته، تنش‌ها در این منطقه به شدت افزایش یافته است.

در این میان اتحادیه اروپا که تا پیش از این اعلام کرده بود که در مأموریت ائتلاف به اصطلاح «نگهبان رفاه» به رهبری آمریکا حضور نخواهد یافت و راه حل تنش‌آمیز کاخ سفید را ناکارآمد می‌دانست، در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به مواضع گذشته از ارسال ناوگان نظامی به دریای سرخ و شروع مأموریت ادعایی تأمین امنیت دریانوردی، اما به طور مستقل و غیرمرتبط با ائتلاف آمریکایی خبر داد و این که کشور‌های اتحادیه اروپا طرحی را برای یک مأموریت امنیتی دریایی که به طور مستقل عمل می‌کند در دستور کار قرار می‌دهند.

به گزارش رویترز، در صورت تصویب این طرح، ایتالیا و فرانسه که قبلاً کشتی‌هایی در این منطقه داشته اند، به آلمان می‌پیوندند تا اولین کشتی‌هایی باشند که به مأموریت اتحادیه اروپا کمک می‌کنند. یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه قصد دارد این مأموریت را – به نام «اسپیدز» (به معنای یونانی سپر) در عرض «چند هفته» با حداقل چهار کشتی راه اندازی کند. با این وجود علیرغم تشدید حضور نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ، اما شرکت‌های کشتیرانی بزرگ مانند مرسک، هاپاگ-لوید و شرکت کشتیرانی مدیترانه همچنان از این مسیر اجتناب می‌کنند.

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان چند روز پیش درباره استقرار نظامی این کشور در دریای سرخ ادعا کرد: «اغراق نیست اگر بگویم که این جدی‌ترین، خطرناک‌ترین استقرار ادوات دریایی در چند دهه اخیر است.»

 

منبع:ایسنا

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا