سردار آزمون : آینده خوبی برای فوتبال ایران و تیم ملی متصور نمی‌شود

سردار آزمون مهاجم تیم ملی در مورد حضور در تورنمت کافا اظهار داشت: فدراسیون همه تلاشش را می‌کند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. بازی‌های بزرگ به ما کمک می‌کند و تجربه‌ای که مقابل این تیم‌ها به‌دست می‌آوریم تاثیر گذار است. ما بازیکن هستیم و هر بازی که می‌گذارند وظیفه داریم بیاییم و بازی کنیم.

مهاجم تیم ملی ایران با اشاره به اینکه آینده خوبی برای فوتبال ایران و تیم ملی متصور نمی‌شود، گفت: دوست داشتم مربی تیم ملی ایرانی باشد و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

به گزارش ایرنا، سردار آزمون که این روزها در تعطیلات به‌سر برده و به عنوان میهمان با تیم فوتبال استقلال تمرین می‌کند، درباره حضور در تمرینات آبی‌ها گفت: تمرینات خوب بود. با هماهنگی جواد نکونام در تمرین استقلال شرکت کردم. مطمئن بودم تمرینات او خوب است. علمی که نکونام دارد خوب است. مطمئنم رهبر خوبی مثل نکونام می‌تواند به استقلال کمک کند.

وی افزود: تابستان طولانی بود. بار اول بود که در دوران فوتبالم انقدر تعطیلات داشتیم. لورکوزن به ما جی‌پی‌اس داده و تمرینات ما را به صورت زنده تحت نظر دارد.

مهاجم تیم ملی در مورد حضور در تورنمت کافا اظهار داشت: فدراسیون همه تلاشش را می‌کند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. بازی‌های بزرگ به ما کمک می‌کند و تجربه‌ای که مقابل این تیم‌ها به‌دست می‌آوریم تاثیر گذار است. ما بازیکن هستیم و هر بازی که می‌گذارند وظیفه داریم بیاییم و بازی کنیم.

وی ادامه داد: ازبکستان تیم خیلی خوبی بود و حریف به اصطلاح چغری بود. آنها آینده‌دار هستند. افغانستان و قرقیزستان اما کمی ضعیف بودند. وظیفه ما این است که مقابل هر تیمی با تمام قوا بازی کنیم. امیر قلعه نویی به ما گفت می‌توانید استراحت کنید اما بازیکنان خواستند که کنار هم باشیم.

وی گفت: دوست داشتم مربی تیم ملی ایرانی باشد. مربی خارجی داشتیم اما چرا ایرانی نباشد؟! خوشحالم که قلعه نویی انتخاب شد.

آزمون در مورد اختلافات در زمان دراگان اسکوچیچ نیز گفت: گذشته‌ها گذشته است. ما به عنوان بازیکن تیم ملی وظیفه داریم به تیم ملی کمک کنیم و نگاه‌مان به جام ملت‌ها است. الان ۹ سال است فیکس تیم ملی هستم. هفده یا هجده سالم بود که نخستین گل ملی را زدم. قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ در اردو بودم اما جوان بودم و جوان‌ترین بازیکن جام جهانی می‌شدم اما حقم نبود. بچه بودم احساسی شدم و گریه کردم. زمانی که لیست آمد کی‌روش به من زنگ زد. به نظر او احترام گذاشتم. از نظر خودم خیلی بد کار کردم و حقم نبود.

وی در مورد بازی با عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۴ اضافه کرد: بازی با عراق برای ما همیشه مهم بود اما متاسفانه آن اتفاق رخ داد. من مطمئن بودم بازی را می‌بریم و سه چهار گل می‌زنیم. متاسفانه اتفاقات فوتبالی شرایط متفاوتی را رقم زد.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مورد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم گفت: در گروه سختی بودیم اما تیم یکدلی داشتیم و برای هم جان می‌دادیم. بازی با مراکش خیلی سخت بود. آنها بهترین‌های جهان را داشتند و مردم جوک می‌ساختند اما خوب کار کردیم. در بازی مقدماتی گل زدم که حس خیلی خوبی داشت.

وی گفت: در بازی با مراکش، ولز و انگلیس تک به تک خراب کردم. مقابل مراکش می‌خواستم پنالتی بگیرم اما این اتفاق نیفتاد. بازی‌با ولز دروازه‌بان‌ خیلی بلندقد بود اما من چهارچوب را گم‌کردم.

مهاجم تیم ملی در مورد خداحافظی از تیم ملی در سال ۲۰۱۸ گفت: مادرم نیاز داشت کنار من باشد. دوست نداشتم برگردم چون به مادرم فحاشی کردند. اولویت اولم مادرم است. چند اردو هم نبودم. این تصمیم را به خاطر مادرم گرفتم. در آن زمان تاکتیک تیم ملی برای من سخت بود و اذیت می‌شدم. من باید هافبک دفاعی آنها را میگرفتم اما وظیفه من گلزنی است. در بازی با اسپانیا بوسکتس و در بازی با پرتغال کاروالیو یار مستقیم من بود. انقدر دویدم نتوانستم شام بیایم و جریمه شدم. یک مجری گفت آرزوی سردار آزمون باید تیم ملی باشد اما آرزوی من خانواده‌ام است. بین تیم ملی، فوتبال و هر چیز دیگری خانواده‌ام خط قرمزم است. گاهی اوقات دلم برای پدرم تنگ می‌شود. به حضور آنها عادت کردم. در آلمان هم نیاز دارم پدرم کنارم باشد. او راه درست را نشانم داد و مدیون پدر و مادرم هستم.

آزمون اضافه کرد: جمعه به آلمان برمی‌گردم. پدرم در ورزش خیلی زحمت کشید اما به حقش نرسید و من جایش را پر کردم. فرزندم مهر ماه به دنیا می‌آید و دختر است. هم خودم و همسرم منتظر او هستیم.

مهاجم تیم ملی در مورد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: من با اسکوچیچ خیلی مشکل داشتم و همه می‌دانند. برای من فرقی نداشت چه کسی بیاید. با کی‌روش همیشه در ارتباط بودم. در تاکتیک اسکوچیچ هم ضربه می‌خوردم. همه می‌گفتند برای من ماندن اسکوچیچ مهم است. بازیکن باید معرفت داشته باشد. خیلی با او مشکل داشتم اما به من بدی نکرده بود و هر کس جای او بود باز هم حمایت می‌کردم.

وی گفت: زمانی که کی‌روش بعد از هشت سال از ایران رفت، فقط نکونام کنار او بود و هیچکس دور او نبود.

آزمون در مورد نقش بازیکنان در تغییرات تیم ملی افزود: اطلاعی ندارم. آن صحبت‌ها گذشته و بهتر است نگاهمان رو به جلو باشد.

 

و در مورد رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: همیشه گفتم که واقعا پیشرفت نکردیم. باید رو راست باشیم. منتظر روزی هستیم که برنامه ریزی کنند. برای موفقیت باید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشیم. مثل ژاپن. واقعا برنامه نداریم و به همین خاطر شاید قهرمان نشویم. در تیم امید الان هیچکس را نمی‌شناسم جز یاسین سلمانی. الان بازیکن کم شده است. خیلی استعداد داخل ایران است شاید برخی از من و طارمی استعدادشان بیشتر باشد. آینده خوبی برای فوتبال ایران و تیم ملی نمی‌بینم. خدایی ناکرده از مرحله گروهی در جام ملت‌ها صعود نکنیم دیگر چه می‌شود؟! زمانی که در تیم نوجوانان بودیم پاداشی نمی‌گرفتیم. بازیکنان تیم نوجوانان کاری کردند کارستان. امیدوارم آنها در جام جهانی موفق باشند.

آزمون ادامه داد: چند سال در کرمان بودم و عاشق مردم کرمان هستم. پدرم سرمربی والیبال‌ گل‌گهر بود. دوران راهنمایی و دبستان در کرمان و سیرجان بودم. زمانی که به روبین کازان رفتم به پدرم گفتم دیگر سرمربیگری نکن و او هم کنار من ماند.

وی اضافه کرد: در والیبال به تیم ملی زیر ۱۵ سال دعوت شدم. خیلی‌ها می‌گفتند برو والیبالت را بازی کن و تمسخر می‌کردند. از همینجا به آنها سلام می‌گویم!

آزمون در مورد دوران حضورش در سپاهان هم گفت: خیلی بد مصدوم شدم اما حتی یک پزشک بالای سرم نیامد. بعد از ساکت خیلی بدی دیدم و خاطره خوبی از این تیم ندارم. انتظار داشتم وقتی قهرمانی ما قطعی شده بود قلعه نویی به من بازی می‌داد اما نداد. در آن زمان سپاهان خیلی بازیکن داشت. من در سپاهان حتی اجاره خانه نداشتم و تنها مصدوم در خانه بودم. آکادمی سپاهان فوق العاده است.

منبع:عصرخبر

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا