آخرین اطلاعات از 《قربانیان》 عید نوروز ۱۴۰۳

به گزارش بدینسان به نقل از ایلنا: جانشین رئیس پلیس راه از کاهش بار ترافیکی جاده‌های کشور طی امروز نسبت به روزهای گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ساعت ۸ صبح امروز یعنی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.​

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا  درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور طی امروز (جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: در حال حاضر در بیشتر محورهای مواصلاتی سراسر کشور، بار ترافیکی نسبت به روزهای قبل بخصوص روز گذشته کاهش یافته است و ترافیک روانی در اغلب محورها وجود دارد و خوشبختانه هیچ‌گونه گره ترافیکی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ساعت ۸ صبح امروز یعنی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، به طور متوسط ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است. طی این مدت، استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان پرحادثه‌ترین استان‌های کشور به لحاظ آمار بالای تصادفات جاده‌ای بوده‌اند.

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: متاسفانه از صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ صبح امروز، ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر از عزیزان در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند. ​

محبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین انباشت خودرو مربوط به استان مازندران با ۳۰۸ هزار دستگاه، گیلان با ۲۳۵ هزار خودرو و خراسان رضوی با ۷۵ هزار خودرو است. بیشترین خروج خودروهای شخصی نیز از استان تهران به ثبت رسیده است که ۶۷۵ هزار دستگاه از این استان به سایر استان‌های کشور بخصوص استان‌های سیاحتی و شمال کشور عزیمت کرده‌اند.

این مقام انتظامی با تاکید بر این که عدم توجه به جلو، مهمترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز بوده است، اظهار داشت: عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و سرعت و سبقت غیرمجاز نقش مهمی در حوادث رانندگی در روزهای گذشته داشته است. ​

وی تاکید کرد: به ماموران پلیس راه در تمام استان‌ها ابلاغ شده است که با تخلفات حادثه‌ساز بخصوص تجاوز به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی و سرعت و سبقت غیرمجاز با قاطعیت برخورد کنند.

محبی با اشاره به این که از بعد از ظهر امروز و بخصوص از فردا شاهد شروع موج بازگشت مسافران نوروزی از استان‌های سیاحتی و زیارتی خواهیم بود، عنوان کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود که برای بازگشت از سفر، عجله و شتاب نداشته باشند و سعی کنند بازگشت خود را از ساعات ابتدایی روز آغاز کنند و زمان برگشتن را به ساعات پایانی روز و شب‌هنگام موکول نکنند.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا همچنین توصیه کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بخصوص استفاده از سرعت مطمئنه و پرهیز از رانندگی در حین خستگی و خواب‌آلودگی از جمله توصیه‌های جدی پلیس به هموطنان است. خستگی رانندگان جزو مهمترین عوامل تصادفات در روزهای اخیر بوده است و در حادثه روز گذشته استان سمنان که منجر به فوت ۹ نفر از عزیزان شد نیز شاهد آن بودیم که راننده خودروی مقصر حدود یک هزار کیلومتر را بدون استراحت طی کرده بود و خواب‌آلودگی وی عامل اصلی وقوع این تصادف مرگبار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سرنشینان خودروها می‌خواهیم که در طول مسیر حداقل یکی از آن‌ها همراه با راننده بیدار بماند و توجه جدی داشته باشد که راننده دچار خواب‌آلودگی نشود. همچنین به عموم رانندگان به صورت جدی توصیه می‌کنیم که حتما بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند تا خستگی آن‌ها منجر به افزایش احتمال وقوع تصادفات فوتی و جرحی نشود.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا