روسیه آماده حمله بزرگ می شود/اوکراین در تنگنا است

حمله احتمالی روسیه در زمانی اتفاق می‌افتد که ظرفیت اوکراین برای رویارویی با آن در کمترین میزان خود است. این بدین معنی است که کی‌یف نیاز فوری به بسیج نیروهای بیشتر و ایجاد خطوط دفاعی قوی‌تر در خط مقدم جنگ دارد.

تابستان خونین از راه می رسد/ نگرانی غرب از حمله بزرگ روسیه به اوکراین

مجله اکونومیست در گزارشی که اخیرا نوشته به جنگ اوکراین و روسیه پرداخته است. بر اساس گزارش اکونومیست ممکن است روسیه در تدارک یک حمله بزرگ به اوکراین باشد.

البته این رسانه در ابتدای گزارش خود تاکید می کند که با فرا رسیدن بهار و گرم شدن هوا و گل و لای شدن زمین های پهناور اوکراین ممکن است حرکت ارتش روسیه در امتداد جبهه ها کند شود و این امر کمی آرامش را برای اوکراین به ارمغان می آورد اما این آرامش طولانی مدت نخواهد بود، زیرا تابستان فرا خواهد رسید و با فرا رسیدن این فصل، بیم آن می رود که مسکو مانند سال گذشته حمله جدیدی را آغاز کند. برخی منابع می گویند که احتمالا حمله جدید روسیه بزرگتر از حمله تابستان گذشته اش باشد و این می تواند اوکراین را با مشکلات فراوانی روبه رو سازد.

حمله احتمالی روسیه در زمانی اتفاق می‌افتد که ظرفیت اوکراین برای رویارویی با آن در کمترین میزان خود است. این بدین معنی است که کی‌یف نیاز فوری به بسیج نیروهای بیشتر و ایجاد خطوط دفاعی قوی‌تر در خط مقدم جنگ دارد.

اکونومیست در گزارش خود به ناراحتی سران اوکراین از حامیان غربی این کشور اشاره می کند. نویسنده در این رابطه می نویسد؛ ما می دانیم چرا کی‌یف سیاستمداران جهان را به دلیل توجه‌شان به خاورمیانه و انتخابات آینده آمریکا سرزنش می‌ کند… کی‌یف به خصوص نگران نتیجه انتخابات آمریکا است، دونالد ترامپ (نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024) مخالف جنگ اوکراین است و حامیانش در کنگره تلاش دارند که جلوی ارسال بسته حمایتی نظامی ارائه شده توسط رئیس جمهور جو بایدن به اوکراین را بگیرند. این بسته حمایتی حدود 61 میلیارد دلار ارزش دارد و ارسال آن به اوکراین می تواند وضعیت جنگ در خط مقدم و شهرهای اوکراین را تغییر دهد.

برتری نظامی روسیه

اکونومیست هشدار می دهد که سربازان اوکراینی به دلیل شرایط خاص جنگ و طولانی شدن آن مجبور به صرفه جویی در استفاده از موشک های خود هستند. این در حالی است که روسیه تعداد زیادی موشک دارد و برتری موشکی روسیه بر اوکراین گاهی به نسبت 5 به 1 می رسد. روس ها گاهی در یک شب بیش از 150 موشک به سمت اوکراین پرتاب می کنند، این در حالی است که اوکراین نمی تواند این همه موشک به سمت مواضع روسیه پرتاب کند.

بنابراین، همانطور که اکونومیست می نویسد، بن‌بستی که آمریکا به آن رسیده و در آن گرفتار آمده است، روسیه را تشویق به حمله بزرگ به اوکراین و نفوذ در خطوط دفاعی تضعیف شده آن می کند.

آنچه وضعیت را بدتر می کند این است که عملکرد اروپایی ها علیرغم اظهارات تند اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که بر لزوم شکست روسیه تاکید کرد، زیاد خوب نبوده و آنها نیز تجهیزات نظامی زیادی به کی‌یف نفرستادند. در این میان، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچنان از اعطاء موشک های قدرتمند و دوربرد تاروس به اوکراین امتناع می کند و انگلیس و ناتو نیز علاقه ای به ارسال کمک های مالی و نظامی بیشتر به اوکراین ندارند.

مشکلات مالی متفقین/ اوکراین در تنگنا است

اکونومیست در ادامه می نویسد که اروپا نتوانسته به هدف خود برای ارسال یک میلیون توپ و گلوله به اوکراین تا انتهای این ماه برسد. علیرغم تلاش جمهوری چک برای جبران کمبود تجهیزات ارسالی، اما کمبود نقدینگی و مشکلات مالی در این روند خلال ایجاد کرده است. اروپا وظیفه دارد که این مشکل را حل کند اما در عوض، لهستان و فرانسه در تلاشند تا صادرات کشاورزی اوکراین به کشورهای خود را مسدود کنند تا بدین طریق، از کشاورزان خود محافظت کنند.

با این حال، اکونومیست در انتهای مقاله خود نتیجه می‌ گیرد که اوکراین نمی‌ تواند فقط متحدان خود را مقصر بداند، زیرا این کشور نیز اشتباهات زیادی داشته است. روند سربازگیری در اوکراین همچنان متزلزل است و رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی به دلیل کمبود بودجه و ترس از کاهش محبوبیت خود، به اندازه کافی در پیشبرد این هدف اقدام نکرده است.

از سوی دیگر، کی‌یف در تقویت مواضع دفاعی خود بسیار دیر و کند عمل کرده است، زیرا همچنان رویای آغاز یک ضدحمله جدید و بزرگ را در سر می پروراند، به خصوص اینکه ترس ها و نگرانی هایی در رابطه با از دست دادن اراضی بیشتر و به خصوص، بنادر دریایی دارد.

 

 

منبع:خبر فوری

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا