رییس اتحادیه خودروی تهران : قیمت خودرو حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است

در حالی که اگر رقابت باشد، واردات انجام شود و کیفیت خودروها کنترل شود این حجم از خسارت روی دست کشور نمی‌ماند. با واردات خودرو و افزایش نظارت بر خودروسازان می‌توان از این خسارات جلوگیری کرد.

خبر آنلاین: رییس اتحادیه خودروی تهران گفت: با ورود به سال جدید قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ دلار حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به انتهای سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

اسد کرمی رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: از دو هفته قبل از عید بازار خودرو نسبت به قبل نیز در رکود بیشتری فرو رفت. بعد از عید نیز به دلیل افزایش قیمت مجددی که روی خودروها در بازار آزاد اعمال شد باز هم رکود سنگین‌تر شد به شکلی که می‌توان گفت در حال حاضر خریداری در بازار وجود ندارد و رکود بر بازار حاکم است.

وی افزود: قبل از عید تورم نسبی داشتیم که موجب شد قیمت انواع خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد؛ در ادامه اما قیمت‌ها دوباره حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. با ورود به سال جدید قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ دلار حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به انتهای سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اضافه کرد: نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت خودرو به چه سرنوشتی دچار می‌شود زیرا با توجه به نرخ دلار قیمت خودرو نوسانی می‌شود؛ در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت دلار، خودروهای داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی با گرانی مواجه شده اند.

وی در مورد وضعیت عرضه خودرو با بیان اینکه خودروسازان جوابگو نیستند، اظهار کرد: خودروسازان در تحویل خودرو به متقاضیان تأخیر دارند و در مقاطعی هم شاهد بودیم که برای حفظ آرامش بازار طرح تبدیل را پیش کشیدند در حالی که اغلب متقاضیان پول به اندازه کافی برای پرداخت جهت خرید خودروی ارتقا یافته ندارند.

کرمی با بیان اینکه واردات خودرو به اندازه کافی عملیاتی نشد، گفت: در حال حاضر کنترلی روی کیفیت خودروهای داخلی نیست و کشته شدن ۸۰۰ نفر در جاده‌ها در سفرهای نوروزی، بیانگر همین پایین بودن کیفیت خودرو است. در حالی که اگر رقابت باشد، واردات انجام شود و کیفیت خودروها کنترل شود این حجم از خسارت روی دست کشور نمی‌ماند. با واردات خودرو و افزایش نظارت بر خودروسازان می‌توان از این خسارات جلوگیری کرد.

این فعال صنفی در مورد وضعیت نمایشگاه داران تصریح کرد: پارسال ۸۰ نمایشگاه دار پروانه دار به دلیل فشار بازار و مالیات، تغییر شغل دادند. این نمایشگاه داران متخلف نبودند بلکه تغییر شغل دادند وبه همین ترتیب هم با ابطال پروانه مواجه شدند.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا