چکار کنیم برنج بهتر قد بکشد | راز دو برابر شدن برنج ایرانی

در این مقاله چندتا ترفند برای قد کشیدن برنج رو بهتون یاد دادیم که با استفاده از اون ها برنجتون حجم زیادی خواهد داشت.

این روزا همه وقت کم دارن یعنی زمان سواره هست و ما پیاده و یه جورایی باید اون رو دنبال کنیم تا بلکه بتونیم بعضی از جاها بهش برسیم بنابراین وقتی برای تلف کردن وجود نداره و شما باید هر کاری رو به نحو احسن انجام بدید و برنامه ریزی های خودتون رو داشته باشید که در این بین کارهای خونه میتونه یکی از بخش هایی باشه که وقت زیادی میخواد ولی خب میشه در این وقت صرفه جویی کرد مثلا در صورتی که یه کاری بود که که بسیار زمان گیر بود میتونید با یه سرچ اون رو راحت تر کنید! مثلا تمیز کردن هود میتونه یکی از کارهای سخت باشه که خب شما میتونید با یه سرچ تو اینترنت خیلی شیرین و راحت اون رو انجام بدید بدون این وقت و انرژی زیادی ازتون بگیره.

بنابراین ترفندها اومدن که کارها رو برای ما مثل آب خوردن راحت کنن و صد البته که در بهبود دکوراسیون هم بهمون کمک کنن مثلا در صورتی نحوه چیدمان وسایل برقی آشپزخانه رو یاد بگیرید و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره رو پیاده سازی کنید مسلما به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه ی خودتون کمک میکنید و از نتیجه ی نهایی شگفت زده میشید. پس ترفندهای خانه داری رو به هیچ وجه دست کم نگیرید. حالا تو این مقاله هم میخواهیم در خصوص ترفندهایی برای قد کشیدن برنج باهاتون صحبت کنیم که به کمک اون ها میتونید برنجتون رو حجیم کنید تا در صورتی که کم هم بود زیاد به نظر بیاد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

بزنج رو خیس کنید

در صورتی که مایل هستید برنج دانه بلند و قد کشیده سر سفره داشته باشید که حجمش هم زیاد دیده میشه و بافت نرم و خوبی داره باید در وهله ی اول اصلی ترین نکته رو در خصوص اون رعایت کنید و اون خیساندن برنج هست اون هم برای یک الی دو ساعت قبل از این که اون رو بپزید. پس برنج رو در ظرف مناسبی قرار بدید و بعد روی اون به مقداری آب بریزید که دو تا سه سانتیمتر بالاتر از سطح برنج باشه و همچنین در صورتی که میخواهید برنجتون طعم داشته باشه و صد البته که نشکنه به ازای هر یه پیمانه ای برنجی که دارید یه قاشق چای خوری نمک هم به ترکیب آب و برنج اضافه کنید.

میزان حرارت زیر برنج رو در نظر داشته باشید

دومین نکته ای که در خصوص قد کشیدن برنج باید به اون توجه کنید شعله ای هست که با اون برنج رو میپزید چرا که شعله ی موردنظر شما باید طوری باشه که با حجم برنج و سایز قابلمه متناسب باشه تا برنج بتونه به خوبی بپزه. دقت کنید که در صورتی حجم برنج و سایز قابلمه کوچک باشه مدت زمان بیشتر طول میکشه که برنج شما به زمان آبکش کردن برسه و خب در این حالت هم برنج شما حالت وا رفته به خودش میگیره و شاید حتی مجبور باشید که اون رو کته کنید!

با آب سرد به برنج شوک وارد کنید

نکته ی بعدی که باید در خصوص قد کشیدن برنج اون رو رعایت کنید شوک وارد کردن به برنجه اون هم درست در زمان اوج جوشیدنش که خب برای این منظور باید یه استکان آب سرد رو داخل برنج بریزید و دقت کنید که قابلمه که استفاده میکنید به قدری بزرگ باشه که جا برای قد کشیدن برنج وجود داشه باشه. همچنین بهتره که موقع جوشاندن برنج دو قاشق غذاخوری روغن مایع داخل قابلمه بریزید که علاوه بر این که به قد کشیدن برنجتون کمک میکنه باعث خوش پخت شدن اون هم میشه.

ذکر این نکته هم بسیار مهم که موقع آبکش کردن برنج نباید روی اون آب سرد بریزید چرا که در این صورت قد کشیدن برنج استپ میخوره.

چند تا راه دیگه برای قد کشیدن برنج

خیلی ها هستن که برای قد کشیدن هر چه بیشتر و بهتر برنج موقعی که داره جوش میخوره یه قاشق غذاخوری سرکه و یا آبلیمو به آب اون اضافه میکنن که این کار به قد کشیدن برنج کمک میکنه.

یه عده هم موقع جوش خوردن برنج از حلقه های پیاز داخل اون استفاده میکنن و قبل از آبکش کردن اون ها رو خارج میکنن.

همچنین خیلی ها هم معتقد هستن که برای قد کشیدن برنج موقع آبکش کردن قبل از این کار چندتا تکه یخ به آبش اضافه کنین و بعد اون رو آبکش کنید.

 

منبع:شایا نیوز

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا