۶ سال پیش در چنین روزی پدربزرگ لیگ برتر جزیره از آرسنال جدا شد

6 سال پیش در چنین روزی، آرسن ونگر پس از 22 سال حضور در این باشگاه از سرمربیگری آرسنال رسما کنار رفت…! آرسن چارلز ارنست ونگر OBE یک مربی۷۴ ساله و بازیکن سابق فوتبال فرانسوی است متولد استراسبورگ، که در حال حاضر به عنوان رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا مشغول به کار است. او از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ سرمربی آرسنال بود، جایی که طولانی‌ترین و موفق‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه بود.

آرسن ونگر در طول حضورش روی نیمکت آرسنال نام های مستعار زیادی داشت. دوستانش در دوران تحصیل به او “پتی” که در زبان فرانسه به معنای کوچک است، می گفتند.  قد ونگر ” 6 پا و 3 اینچ” است اما این رشد او به یکباره و بعد از سن 16 سالگی آغاز شد.ونگر اسم های مستعار زیادی داشت. ژوزه مورینیو حریف همیشگی او به ونگر لقب “فضول” را داد. ری پارلر بازیکن مدافع سابق آسنال هم به او لقب “سربازرس کلسئو” یکی از شخصیت های داستانی را داد. رسانه های فرانسوی اما بر اساس کارتن پلنگ صورتی به او لقب “پروفسور” دادند که بریتانیایی ها هم از آن استفاده کردند.  یکی دیگر از لقب های او پدربزرگ لیگ برتر است.

33179- آرسن ونگر” یک شهاب سنگ (سیارک) به نام سرمربی آرسنال و این تنها سیارکی است که به نام یک سرمربی فوتبال ثبت شده است. این سیارک در 29 مارچ 1998 توسط “یان پی گریفین” کشف شد و به دلیل اینکه او طرفدار تیم آرسنال بود نام ونگر را روی آن گذاشت.ونگر هم چنین بالاترین مقام غیرنظامی فرانسه و نشانی برای خدمات به بریتانیا را دریافت کرد.

ونگر با “آنی بروسترهوس” از بازیکنان پیشین تیم ملی بسکتبال فرانسه ازدواج کرد و آن ها دختری به نام “لئا” دارند. این دو از سال 1990 در کنار یکدیگر بودند اما در سال 2015 از هم جدا شدند. زمانی که ونگر پیشنهاد آرسنال را قبول کرد، به همسر خود قول داد که بعد از 5 سال بازنشسته شود اما در نهایت او این کار را نکرد اما زندگی مشترکش 25 سال به طول انجامید. عده ای علت اصلی طلاق این دو را همین موضوع عنوان می کنند.قبل از آن “آنی” با “جورج” بسکتبالیست پیشین فرانسوی ازدواج کرده بود که صاحب دو فرزند شده بودند.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا