آموزش و سرگرمی

11 حقیقت باورنکردنی در مورد کفتارها+کلیپ

کفتارها رایج ترین گوشتخواران آفریقا هستند. آنها از شمال آفریقا تا نوک جنوبی قاره را در بر می گیرند و عمدتاً در ساواناها و صحراهای خشک و خشک زندگی می کنند. چهار گونه از کفتارها وجود دارد: قهوه ای، خالدار، راه راه و کوچکتر و کمتر شناخته شده گرگ. در حالی که کفتارهای خالدار بزرگترین گونه هستند، همه کفتارها دارای سرهای بزرگ، آرواره های قدرتمند و پاهای جلویی بلند هستند

 

1. در قبیله های کفتار، ماده ها غالب و تهاجمی تر هستند؟

 

در قبیله های کفتار، به ویژه در قبیله های کفتار خالدار، ماده ها غالب و پرخاشگرتر هستند. آنها اولین کسانی هستند که در کنار توله هایشان غذا می خورند. آنها همچنین کسانی هستند که تصمیم می گیرند که آیا یک توله نر ممکن است پس از بیرون راندن از قبیله تولدش در یک قبیله پذیرفته شود.

2. کفتارها ممکن است از میمون ها باهوش تر باشند؟

 

دانشمندان آزمایشاتی انجام داده اند که نشان می دهد کفتارها بهتر از شامپانزه ها مشکلات اجتماعی را حل می کنند. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه دوک انجام شد، یک جفت کفتار اسیر در آزمایش های حل مسئله و همکاری اجتماعی بهتر از شامپانزه ها عمل کردند. دلیل این امر ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که کفتارها در جوامع پیچیده ای زندگی می کنند که قوانین اجتماعی ظریفی دارند. نکته جالب دیگر در مورد این آزمایشات این است که حیوانات بدون نیاز به ارتباط کلامی به طور ماهرانه همکاری می کردند.

3. برخلاف تصور عمومی، کفتارها در شکار بسیار خوب هستند؟

 

افراد معمولی معتقدند که کفتارها صرفاً یا عمدتاً لاشخور هستند و از بقایای کشتار شیرها تغذیه می کنند. سپس «شیر شاه» دیزنی به این روایت کمک می‌کند. با این حال، معلوم می شود که این دروغ است و کفتارها در شکار بسیار خوب هستند. در واقع، تا 95 درصد از آنچه کفتارهای خالدار می خورند، چیزی است که خود را می کشند. در واقع، کفتارها جمع آوری می کنند، اما این دلیلی نیست که تصور کنیم آنها نمی دانند چگونه می توانند یک کشتار خوب داشته باشند. انجام می دهند.

یکی دیگر از جنبه های قابل توجه شکار کفتارها، دیوانگی در مصرف غذا است. آنها می توانند در کمتر از 30 دقیقه یک گورخر کامل از جمله تمام استخوان های آن را مصرف کنند.

4. همه کفتارها نمی خندند؟

 

این ممکن است تعجب آور باشد، اما از هر چهار نوع کفتار، فقط کفتار خالدار واقعا می خندد. علاوه بر این، خنده کفتار ربطی به شوخ طبعی ندارد.

کفتارها وقتی ناامید یا هیجان زده هستند می خندند. به عنوان مثال، زمانی که کفتار غذای او را می دزدد، ممکن است بخندد. همچنین باید توجه داشته باشید که صدای خنده کفتار به تعیین سن آن کفتار کمک می کند.

5. کفتارهای ماده آلت تناسلی پیچیده ای دارند؟

 

 

اگر قصد دارید کفتار خالدار ماده را با استفاده از اندام تناسلی خود از نر تشخیص دهید، ممکن است گیج شوید. این به این دلیل است که زنان یک آلت تناسلی شبه دارند که دقیقاً شبیه مردان است. این آلت تناسلی در واقع کشیده شدن کلیتوریس آنهاست و به آن آلت-کلیتوریس می گویند. فقط اگر تعجب می کنید، ماده ادرار می کند، جفت می شود و از طریق کلیتوریس آلت تناسلی خود به دنیا می آورد.

6. کفتارهای خالدار نر زندگی فوق العاده سختی دارند؟

 

کفتارهای خالدار نر هنگامی که به بلوغ جنسی می رسند از قبیله تولد خود بیرون رانده می شوند.

کفتار خالدار نر بودن یعنی زندگی سختی. هنگامی که کفتارهای خالدار نر در دو سالگی به بلوغ جنسی می رسند، از قبیله تولد خود بیرون رانده می شوند و برای یافتن قبیله دیگری رها می شوند. پیدا کردن یک قبیله دیگر معمولاً شرورانه و خشن است و پیوستن به آن قبیله لزوماً پایان مبارزات آنها نیست.

در واقع، بخشی از مراسم استقبال ممکن است شامل آزار و اذیت باشد، زیرا آنها به پایین‌ترین رتبه‌بندی قبیله تبدیل می‌شوند. با این حال، یک تسلی جزئی ممکن است این باشد که کفتارهای ماده معمولا جفت گیری با نرهای پایین‌رده را ترجیح می‌دهند.

7.  کفتارها و شیرها در زندگی واقعی به جنگ رفته اند، نه فقط کارتون در شیر شاه؟

 

همه ما می دانیم که کفتارها در کنار «اسکار» با شیرها و «سیمبا» در «شیر شاه» می جنگند. با این حال، این تنها بار نیست که جنگی همه جانبه بین هر دو حیوان رخ داده است. در سال 1999، صحرای گوبل در اتیوپی محل نبرد یک هفته ای بین کفتارها و شیرها بود. وقتی گرد و غبار روی جنگ نشست، شیرها دست بالا را داشتند و سی و پنج کفتار را کشتند. اما کفتارها شش شیر را کشتند

8. کفتارها ممکن است شبیه سگ به نظر برسند، اما ارتباط نزدیکتری با گربه دارند؟

 

ظاهر کفتار به ظاهر سگ ها نزدیک تر است، به خصوص وقتی به سر آنها نگاه کنید. با این حال، کارشناسان اشاره کرده اند که آنها بیشتر با گربه ها مرتبط هستند. جالب است که آنها نه در خانواده سگ و نه گربه هستند. در عوض، آنها در یک خانواده منحصر به فرد خود به نام Hyaenidae هستند. این خانواده چهار عضو دارند که عبارتند از کفتار قهوه ای، کفتار خالدار، کفتار راه راه و گرگ گوش

9. کفتارهای راه راه می توانند اندازه آنها را دو برابر کنند.

 

کفتارهای راه راه معمولاً ساکت هستند، به جز صدای غلغلک که می تواند تا زوزه بلند شود. هنگامی که می ترسند، می توانند موها را در امتداد پشت خود بلند کرده و اندازه آنها تقریباً دو برابر شود. اعتقاد بر این است که این آخرین تلاش برای ترساندن شکارچیان احتمالی است که برای جنگیدن بسیار بزرگ هستند و برای فرار بسیار نزدیک هستند.

10. کفتارها در آب می خوابند تا خنک بمانند.

 

کفتارهای خالدار ساکنان جنوب صحرای آفریقا، یکی از گرم ترین نقاط جهان هستند. در حالی که سایر حیوانات ممکن است برای خنک ماندن در لانه ها پنهان شوند، کفتارهای خالدار در حوضچه های آب در چاله های آبیاری یا زیر بوته ها می خوابند. آنها همچنین امکان شکار در طول شب را دارند، اما معمولاً در عصر خنک می شوند.

11. مردان بالغ آخرین غذا را می خورند؟

 

کفتارهای ماده بزرگتر، قوی تر و سرسخت تر از همتایان نر خود هستند. کفتارها در قبیله های بزرگ زندگی می کنند و وقتی غذا در دسترس باشد، ماده ها و توله ها ابتدا غذا می خورند. هنگامی که توله های نر به اندازه کافی بزرگ می شوند که بتوانند به تنهایی مدیریت کنند (در سن دو یا سه سالگی) از قبیله خود بیرون می روند و باید یک خانواده جدید پیدا کنند. تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش یک مرد جدید در گروه خود کاملاً به زنان بستگی دارد.

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا