بیوگرافی رضا دولت آبادی + علت درگذشت

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت که بیش از 30 سال سابقه فعالیت در نظام بانکی کشور را داشت، ساعاتی قبل درگذشت.

رضا دولت آبادى از مدیران خوشنام و موفق نظام بانکى بود که در زمان تصدى مدیرعاملى بانک‌هاى ملت و تجارت نتایج درخشانى را رقم زد و در مدت زمان حضورش در بانک ملت، موفق شد این بانک را به یکی از بزرگترین بانک‌های ایران از لحاظ منابع و بسیاری از شاخص‌های اقتصادی تبدیل کند.
دولت آبادی به دلیل موفقیت در مدیریت عالى و کلان نظام بانکى و حسن شهرت، در سال 1401 به عنوان چهره ماندگار نظام بانکى ایران معرفى شده بود.
مدیرعامل متوفی بانک ملت، با تحصیلات در حوزه حقوق، از اسفند ۹۳ عضو هیات‌ مدیره و معاون مدیرعامل بانک تجارت نیز بوده است. وی با حکم مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد وقت جایگزین ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت شد. دولت آبادی در کارنامه کاری خود، سمت مشاور حقوقی بانک‌های دی و اقتصاد نوین را نیز داشته است.

رضا دولت آبادی سابقه ریاست هیأت مدیره شرکت لیزینگ ایران و نائب رئیسی هیأت مدیره شرکت پارس مینو را نیز در کارنامه خود ثبت کرده بود.

از دیگر سوابق اجرایی دولت‌آبادی می‌توان به معاونت مدیرعامل بانک تجارت، عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت و مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، اشاره کرد. دولت آبادی سابقه عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت تدبیرگران، شرکت رسا و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را نیز داشته است.
گفتنی است، برخی منابع علت درگذشت رضا دولت آبادی را عارضه قلبی بیان کرده‌اند.

منبع: کاماپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا