دختر شایسته 2024 / آیا آپامه شونائر ایرانی است؟

یک زن ایرانی‌الاصل به نام آپامه شونائر از برلین به عنوان «دختر شایسته آلمان» در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

این مهندس معمار ۳۹ ساله و مادر دو فرزند در فینال این مسابقات با غلبه بر هشت رقیب خود، جایزه ۲۵ هزار یورویی را به خود اختصاص داد.

به نقل از یورو نیوز؛ او در مراسم انتخاب دختر شایسته سال ۲۰۲۴ آلمان تعهد خود را به حقوق زنان، با تمرکز بر ایران، اعلام کرد و گفت: «من فکر می‌کنم آلمان باید آغوش خود را کمی بازتر کند و به ما اجازه دهد رنگارنگ‌تر شویم.»

او که هدف خود را «کمک به زنان جوان برای محقق کردن رویاهایشان» عنوان کرده در همین حال از زنان با پیشینه مهاجر خواست که با حفظ فرهنگ خود در جامعه میزبان ادغام شوند: «من همیشه کریسمس و سال نو ایرانی را جشن می‌گیرم.»

خانم شونائر که از جمله مدافعان حقوق زنان و بنیانگذار شبکه «شیرزن برای زنان تحت ستم» است، پس از دریافت جایزه تاکید کرد که قصد دارد از فرصت دیده شدن به عنوان دختر شایسته آلمان استفاده کند و با حمایت از زنان قوی در همه زمینه‌های زندگی، «قدرت تزلزل‌ناپذیری را که در درون هر یک از ما نهفته است» به نمایش بگذارد.

تصویری از دختر شایسته 2024 

خانم شونائر در تهران به دنیا آمده و در ۶ سالگی به همراه خانواده‌اش از ایران مهاجرت کرده است.

یک هیئت داوری شش نفره شامل ویوین وولف (نویسنده) و شارون باتیست (هنرپیشه) وظیفه انتخاب دختر شایسته سال را بر عهده داشت. به گفته برگزارکنندگان، ۱۵ هزار زن برای شرکت این مسابقه درخواست داده بودند.

مسابقه دختر شایسته آلمان که در ابتدا به عنوان یک مسابقه زیبایی برگزار می‌شد، از سال ۲۰۱۹ به طور اساسی دستخوش تغییر قرار گرفت و مقررات آن اصلاح شد.

به گفته برگزارکنندگان، برنده این مسابقات دیگر تنها بر اساس ظاهرشان قضاوت نمی‌شوند بلکه بر اساس شخصیت، تعهد فردی، خلاقیت یا ماجرای منحصر به فرد زندگی‌‌شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
تامارا شواب از ایالت باواریا یکی از شرکت‌کنندگان بود که دو سال و نیم است با قلب اهدایی زندگی می‌کند. کریستینا مدرجوسکی از دینسلاکن یکی دیگر از حاضرین در رقابت‌ها مبتلا به یک بیماری خودایمنی نادر بوده و مجبور است به خاطر بی‌حرکت شدن اندام‌ها از ویلچر استفاده کند.

لیزا پاوس، وزیر خانواده دولت آلمان از حزب سبزها، در پیامی ویدیویی گفت: «فکر می‌کنم این بسیار خوب است که رقابت اینقدر تغییر کرده است. امروز به جای تصویری یک‌طرفه از زنان، شاهد نمایی از زندگی افراد هستیم.»

منبع: تابناک باتو / تصاویر از شرق

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا