اضطراب و ترس شدید واشنگتن و تل‌آویو از حمله تلافی‌جویانه احتمالی 《ایران به اسرائیل》

در بحبوحه گزارش‌ها درباره حمله تلافی‌جویانه احتمالی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق، نیروهای آمریکایی و اسرائیلی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش بدینسان به نقل از مهر، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا به نقل از منابع آگاه مدعی شد که در بحبوحه گزارش‌ها درباره حمله احتمالی ایران به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق، نیروهای آمریکایی و اسراییلی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا دیروز به نقل از مقامات این کشور مدعی شد که واشنگتن و تل‌آویو بر این باورند که تهران در پاسخ به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه، در آستانه حمله تلافی‌جویانه قرار دارد.

نیویورک‌تایمز نیز دراین‌باره مدعی شده است که اسراییل مرخصی واحدهای رزمی خود را لغو کرده و تعدادی از نیروهای ذخیره را به واحدهای پدافند هوایی فراخوانده و سیگنال‌های جی‌پی‌اس را مسدود کرده است.

اسپوتنیک به نقل از دو مقام ایرانی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شد که تهران به تمام نیروهای مسلح خود آماده‌باش داده است.

روز دوشنبه-سیزدهم فروردین ۱۴۰۳- جنگنده‌های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسراییل با ورود به آسمان جولان اشغالی با ۶ موشک هدایت‌شونده ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند.

با وجود تشدید اقدامات میدانی برای یافتن اجساد شهدای احتمالی این جنایت، تعداد شهدا ۷ تن و زخمی‌ها ۱۲ نفر اعلام شد. در میان شهدای این حادثه نام سردار محمد زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه؛ معاون وی سردار محمدهادی حاجی رحیمی، سردار حسین امیرالله رئیس ستادکل سپاه پاسداران در امور سوریه و لبنان و تنی چند از مستشاران ایرانی حاضر در دمشق به چشم می‌خورد.

 

نمایش کامل خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا